Získání sponzora Vám zajistí snížení osobních a rodinných nákladů, které budou hrazeny sponzorsky. Tímto ušetříte finance, které bude možné využít jiným způsobem. Navíc Vás může sponzoring živit, pokud je dobře nastaven.
Pakliže se Vám myšlenka sponzoringu líbí a máte zájem získat sponzora, který by Vás finančně či materiálně podporoval, oslovte ho. Každý má šanci sponzora získat, pouze je nutné věnovat důslednou pozornost procesům přípravy sponzorského programu a jeho strategie. Jaké nástroje používat a které materiály sponzorům předložit se můžete dočíst v sérii článků Jak na sponzoring (co musím udělat, abych získat sponzora). My se ale nyní zaměříme na rychlejší variantu komunikace se sponzory a tou je online propagace a oslovení sponzorů pomocí profilu sportovce, který si můžete vytvořit kliknutím ZDE.
Pamatujte, sponzoring je obchod a proto na jednání se sponzorem nahlížejte jako na obchodní schůzku s důležitým obchodním partnerem, se kterým chcete dlouhodobě spolupracovat. Tím myslíme, že pokud chcete sponzora skutečně získat, musíte mít opravdu kvalitně zpracované prezentační materiály a svou nabídku spolupráce. Musíte naprosto přesně vědět, co po sponzorovi požadujete a co mu nabízíte. Vaše nabídka protiplnění musí však mít pro sponzora hodnotu a musí být přiměřená Vašim požadavkům. Nejste si jisti se svou nabídkou? Oslovte nás a rádi Vám poradíme se sestavením nabídky i s oslovením sponzorů a dojednáním sponzoringu.
Věřte, že na získávání sponzoringu můžete nahlédnout jako na proces žádosti o úvěr v bance. Nejdříve se musíte setkat s bankéřem, se kterým vyplníte potřebné formuláře, projdete skóringem a zhodnocením, zda máte možnost úvěr získat. Jakmile je zde příslib, zažádáte o úvěr a po jeho schválení podepíšete úvěrovou smlouvu. Jakmile peníze obdržíte, začnete je bance s úrokem splácet.
Sponzoring funguje podobně. Nejdříve se sejdete s manažerem, který s Vám připraví formuláře a materiály určené k prezentaci Vaší činnosti a sepíše Vám žádost o sponzoring. Následně dojde k oslovení sponzorů a projednání Vaší žádosti. Jakmile sponzoring získáte, zažnete ho sponzorovi splácet, nyní však ne finančně, ale formou mediálního protiplnění a specifických služeb, které jsou předmětem sponzorské smlouvy, či smlouvy o provedení reklamy. Než však o sponzoring začnete žádat, musíte se zviditelnit, aby o Vás sponzor měl potřebné informace a mohl vyhodnotit spolupráci s Vámi.
Sponzoři nejdříve musí vidět jak pracujete se svou prezentaci, jak se propagujete a jak jste mediálně zdatní. Když uvidí Vaši aktivitu, teprve pak přistoupí k jednání a poskytnou Vám své peníze formou sponzoringu do Vašich sportovních aktivit. Když uvidí jak sami sebe propagujete, dokáží z toho odhadnout, jak byste za jejich peníze propagovali právě jejich společnost. Pokud prozatím žádnou prezentaci ani mediální aktivitu za sebou nemáte, je nutné ji vytvořit a začít ji budovat. Poměrně jednoduše se dá zajistit Vaše publicita a využít ji k zaujetí sponzorů.
Stále zmiňujeme publicitu a Vaše mediální zviditelnění, což je logické. Představte si sebe jako produkt, která by si měli sponzoři zakoupit. Sponzor bude kupovat pouze ten produkt, který dobře zná a do kterého následně vloží své finance. Pakliže o produktu, tedy o Vás nikdy sponzor neslyšel, nebude přesvědčen, že investice do Vás bude to správné rozhodnutí. Vy jako sportovec musíte svou značku vybudovat a tu následně sponzorům prodat.
Začněte proto ihned s vytvořením svého profilu sportovce na Czech Sport Guru, díky kterému budete ve speciální databázi sportovců. Z této databáze si Vás sponzoři mohou vybrat a podpořit Vás, pokud jim poskytnete důležitá data a informace, jako je například nabídka sponzoringu, Vaše požadavky a předložení oficiální žádosti o sponzoring.
Svou nabídku pro sponzory dokážete velmi jednoduše a profesionálně vytvořit pomocí modulů, které si na svém profilu sportovce aktivujte. Díky nim sestavíte rychle svou nabídku a můžete ji téměř okamžitě sponzorům předložit. Jak moduly aktivovat se dočtete ZDE.
Po aktivování modulů Vás automaticky zařadíme do katalogu sportovců a do databáze žadatelů o sponzoring u předních sportovních manažerů z celé České republiky.
Na základě vyplněného profilu sportovce získáte mediální podporu, potřebné zviditelnění a prezentaci Vaší sportovní činnosti. Připravíme Vás na jednání se sponzory. Následně budete začleněni do sponzorského programu, ve kterém budete postupovat několika úrovněmi sponzoringu, ve kterých budete plnit vytyčené sponzorské cíle. Na základě úspěšného vyhodnocení Vaší činnosti při plnění cílů Vám bude přidělena odpovídající Výše sponzoringu. Čím lépe se ve sponzorském programu osvědčíte, tím více vzroste Vaše hodnota a tím více sponzorů získáte.
Hodnota sportovce se při získávání sponzoringu neurčuje jen z pohledu sportovních výsledků a úspěchů, ale také formou vyhodnocení komunikace s fanoušky, jejich reakce na Vaše aktivity a příspěvky, práce s médii a budování Vaší osobní značky sportovce. Musíte se proto snažit na sobě pracovat i z pohledu medializace, abyste si budovali co nejlepší hodnocení svého osobního profilu. Tímto získáte určitý index / skóre, které se bude při získání sponzoringu posuzovat. Započítává se Vaše aktivita na sociálních sítích, počet fanoušků, atd. Čím větší máte skóre, tím lepší je Vaše pozice při získání vysněného sponzoringu.
Máte-li zájem o konkrétního sponzora, o konkrétní společnost, se kterou chcete spolupracovat, rádi Vám pomůžeme sponzora zajistit. Napište nám na info@czechsportguru.cz
Udělejte si byznys z toho, co vás baví. Tohle pravidlo je podle nás jedno z nejdůležitějších. Zainvestujte do své propagace a získejte následně kvalitní sponzory, kteří Vás budou dlouhodobě živit.
Máte-li zájem získat podrobný návod, který Vás naučí jak sehnat sponzora, stáhněte si Průvodce sponzoringem z webových stránek www.pruvodcesponzoringem.cz
CzechSportGuru.cz