V předchozích článcích jsme se seznámili s možnostmi, které profil sportovce nabízí pro Vaše zviditelnění a oslovení sponzorů. Už víte jak si profil sportovce vytvořit, jak jej aktivovat a vyplnit správným obsahem. Také už umíte rozšířit si svůj profil sportovce o moduly, které využijete při profesionální přípravě a předložení oficiální nabídky o sponzoring spolu s nabídkou spolupráce.
Je tedy na čase s profilem sportovce začít pracovat, aby se o Vás sponzoři dozvěděli a fanouškovská základna se mohla dynamicky rozrůstat, což je jedna z částí, která Vám napomůže při vyjednávání výše sponzoringu. V jednotlivých článcích již bylo zmíněno, že je velmi důležité vyplnit profil sportovce aktuálními informacemi a především vyplnit všechny požadované sekce. Jedině pokud budete mít svůj profil aktuální, pak lze sponzorům nabídnout spolupráci, o kterou budou jevit zájem. Proč byste se měli o svůj profil sportovce starat? Vžijte se do role obchodníka, který prodává dva typy produktů, jeden je zastaralý a druhý zcela nový. Obchodník se snaží prodat oba dva produkty stejným způsobem, avšak zákazník má zájem o ten novější produkt, protože vypadá lépe a působí spolehlivěji. Přesně tak je to s Vaším profilem sportovce, pokud je Vaším cílem získat sportovní sponzoring, musíte tomu přizpůsobit všechny své prezentační nástroje, které se chystáte sponzorovi představit. Právě Vaše profesionalita a důslednost Vás dovede k úspěchu.
Žádáte-li o finanční či materiální podporu, nemůžete si dovolit předkládat sponzorovi prezentaci s neaktuálními informacemi. Svůj profil byste si proto měli pravidelně aktualizovat s každou významnou událostí či úspěchem, který se Vám přihodí. Nejedná se pouze o doplňování výsledků do svého profilu. O profil sportovce musíte pečovat, obměňovat stávající fotografie, doplňovat videa a nové články vydané v médiích. Péče o Váš profil má mnoho důvodů a jedním z nich je, že musíte motivovat své fanoušky a sponzory navštěvovat pravidelně Váš profil se zájmem získat nové informace a případně se dozvědět o nových možnostech a projektech, u kterých je možné Vás podporovat.
Veškeré informace, které na svůj profil vložíte, podpořte sdílením na své sociální sítě. Ve statusu můžete informovat návštěvníky o horkých novinkách, o možnostech spolupráce, zkrátka nalákejte návštěvníky na svůj profil a ohromte je svou sportovní činností a aktivitami, ve kterých vynikáte. Díky sdílení informací na sociálních sítích umožníte šíření obsahu dále a zvyšujete svou šanci na získání sponzoringu.
Zajímavé fotografie publikujte například na instagramu, k šíření obsahu využijte hashtagy a zpětné odkazy na Váš profil sportovce. Docílíte tak vyšší návštěvnosti a zvýšení povědomí o Vašich sportovních aktivitách.
Využívejte dotační systém a modul Pro fanoušky formou kreativní žádosti o podporu v řadách fanoušků a veřejnosti. Přidali jste si do nabídky dotačního systému nové podpisové karty, týmová trička nebo jste si vytvořili unikátní nabídku v podobě společného tréninku s fanoušky či možnost strávit s Vámi celý den? Informujte o Vaší nabídce co nejvíce lidí, propagujte se všude, kde jen můžete. Šiřte o sobě a své práci povědomí. Máte možnost s fanoušky udělat speciální dohodu typu ‚‚Víte o vhodném sponzorovi, který by mě mohl podpořit? Zkontaktujte mě s ním a jakmile se domluvíme na spolupráci, dostane odměnu’’. I tímto způsobem můžete s fanoušky navázat blízký vztah a spolupráci.
Máte naplánováno hodně akcí a událostí, kterých se plánujete zúčastnit? Jsou akce veřejné a rádi byste na nich získali podporu fanoušků či na akci pozvali své partnery? Vyplňte si všechny událostí do svého modulu Kalendář akcí a informujte své fanoušky a partnery s dostatečným předstihem o tom, kde se budete pohybovat a kde Vás mohou podpořit.
Využívejte svůj profil k reportingu z akcí, z Vašich cest, z tréninku i z významných soutěží a závodů. Pro své partnery můžete psát PR články či realizovat testy produktů a služeb, které nabízejí. Oslovte partnera, ať Vám zapůjčí některý ze svých produktů (například sportovní sluchátka) a Vy produkt otestujte. Sepište své hodnocení, porovnání s konkurencí, připojte video, fotografie, napište své doporučení a informaci o prodejci, u kterého je možné si produkt zakoupit. Partner Vám může poskytnout slevu a vygenerovat speciální ID, přes které lze sledovat objednávky, ze kterých můžete získávat finanční odměnu za jejich zakoupení veřejností. Jednotlivé články můžete doplnit o odkazy na webové stránky sponzora a doporučit produkty ke koupit svým fanouškům. Rádi Vám pomůžeme s korekturou textů či přímo se sepsáním zajímavého článku, který Vašeho partnera zaručeně zaujme a podpoří.
Své články můžete pojmout formou blogu, čímž si získáte další skupinu osob, která Vás bude sledovat na základě článků, které se mohou týkat například správného stravovaní a zdravého životního stylu, posilování, regenerace, doplňkům stravy, sportovního vybavení, atd. Když potenciální sponzor uvidí jak kvalitně píšete nebo natáčíte videa a jak ve své produkci pracujete se svými partnery, tak Vás může oslovit s nabídkou spolupráce.
Své fanoušky můžete využít k tomu, aby se staly potenciálními zákazníky Vašich sponzorů. Pro sponzora to znamená obchodní příležitost a poskytnutá investice do Vás mu může velmi rapidně zvýšit prodeje. Proto se musíte zviditelnit a ukázat co umíte. Zahrňte svůj profil maximem informací a pracujte s ním, sdílejte profil kde jen můžete a informujte o tom, kdo jste a ukažte co děláte. Nabádejte lidi, aby sdíleli Váš profil a podporovali Vás. Přes sociální sítě můžete udělat soutěž typu: ‚‚kdo na své stránky nasdílí můj profil a získá u něj nejvíce označení ‚‚Líbí se’’, tak ten získá speciální dárek od společnosti XY’’. Dárek poskytne Váš sponzor, který celou akci zafinancuje, mediálně ji podpoří a Vám následně poskytne finance či materiál za provedenou propagaci, pokud již není tato akce součástí předchozí domluvené spolupráce.
Vše ale musí být nenucené, aby nebyla propagace partnerů příliš okatá. Lidé znají Vaši přirozenost a pokud se najednou změníte v reklamní mašinu, která místo své sportovní činnosti masivně prezentuje své partnery, tak o fanoušky můžete začít přicházet. Fanoušky zajímáte Vy, nikoliv Vaši sponzoři. Uvědomte si, že musíte své fanoušky nejdříve připravit na své komerční a reklamní aktivity. Fanoušci musí nejdříve pochopit, že sponzoring potřebujete a že je propagace sponzorů důležitá. Po této přípravě je možné propagaci vytvářet. Nicméně každý krok, který uděláte pro prezentaci sponzora musí být promyšlený. S celým konceptem a procesy spolupráce se sponzorem Vám rád pomůžeme.
Na Vaši medializaci a práci s profilem sportovce bude určitě přihlížet i Vaše okolí. Díky Vaší profesionální práci s profilem můžete své přátele a známé přesvědčit o tom, že podpora Vašich aktivit má smysl. Myslíte si, že by Vás normálně okolí a přátelé nepodpořili? Využijte k tomu svůj profil sportovce, který si mohou Vaši přátelé prostudovat, získat zajímavé informace a motivaci Vás třeba i jen drobně finančně podpořit. Přeci i drobné částky mohou být velmi atraktivní, když oslovíte velkou masu lidí, která se Vás rozhodně financovat. Když veřejnosti a přátelům ukážete co skutečně děláte, seznámíte je se svými plány, úspěchy a celkovou finanční nákladností, dáte jim možnost podpořit Vás, pak není důvod proč byste neměli být podpořeni. Vy však musíte udělat ten první krok, a tím je opět zviditelnění Vašeho profilu.
Profil sportovce může posloužit i médiím. Ta mohou čerpat informace z Vašich článků, sdílet zdroje na Váš profil a celkově Vaše texty citovat ve svých článcích, čímž Vám rapidně vzroste sledovanost profilu a povědomí o Vašich aktivitách a potřebách sponzoringu.
Právě potřebu sponzoringu můžete elegantně vyřešit prezentací nabídky a rozpočtu prostřednictvím modulu Pro partnery. Pakliže potenciálnímu sponzorovi poskytnete přístupové heslo do Vaší sponzorské nabídky, můžete velmi rychle získat potřebný sponzoring. Poraďte se s námi, jak připravit nabídku sponzoringu a jak koncipovat text žádosti o sponzoring. Rádi Vám pomůžeme nabídku pro sponzora sestavit.
Profil sportovce nabízí nesčetné možnosti spolupráce s fanoušky, stávajícími partnery i potenciálními sponzory. Můžete poskytovat informace čistě jen o své sportovní činnosti, fanouškům můžete lehce odkrývat informace z Vašeho běžného života a vytvářet příběhy na téma ‚‚Jak jsem přišel k…’’ ve kterém se lze zaměřit na to, jak jste přišli k tetování, k jizvě, k hezkým hodinkám značky XY (zde můžete získávat plat za propagaci Vašeho sponzora), zkrátka kreativitě se meze nekladou. Pro své partnery využívejte profil jako zdroj informací, reportů a nástroj k oslovení cílové skupiny. Přes profil získávejte finanční podporu a příležitosti k další spolupráci.
Pakliže byste se chtěli s námi poradit a získat typy, jak se zviditelnit a jak se svým profilem pracovat s cílem získat sponzoring, rádi Vám pomůžeme. Nebo si stáhněte jednoduchý návod, jak vyhledat sponzora a jak získat sponzoring.
V dalším článku se zaměříme na to, jak lze profil sportovce obchodně využít.
CzechSportGuru.cz