Bohužel stále mnoho žadatelů nedokáže plně využít potenciálu sportovního sponzoringu. Neúspěch tkví především v chybném pochopení podstaty sponzoringu. K nabídce sponzoringu se v drtivé většině přistupuje pouze jako ke způsobu získávání financí pro pokrytí svých nákladů. Sice mohou sportovci vytvořit nabídku včetně zajímavých benefitů, přesto není v drtivé většině tato žádost o sponzoring a nabídka uzpůsobená na míru konkrétnímu sponzorovi a jeho potřebám. Sportovci často vytváření jednu univerzální nabídku.
Velkou chybou pak je to, že sportovci s jednou totožnou nabídkou osloví obrovské množství firem, což jednak stojí mnoho času, ale výsledek není pozitivní. Pakliže se přeci jen nějaký sponzor na nabídku chytne, může nastat další zádrhel. Bývá pravidlem, že obsažené protiplnění spočívá především v nabídce zvýšení Brand Awareness (zvýšení povědomí o značce), jako je například umístěné logo na dresu, na webových stránkách či dalších reklamních prostorech, které sportovec využívá k prezentaci svých partnerů. Tato forma protiplnění je jednak stereotypní, a navíc nijak výrazně nepřispívá k pozitivnímu vnímání daného sponzora.
Sportovec by si měl před sestavením sponzorské nabídky uvědomit, že poskytnuté návrhy protiplnění nemusí být vždy pro všechny společnosti relevantní. Některé společnosti sice mohou mít zájem o budování povědomí, ale jiné naopak potřebuji budovat vztah se svými zákazníky. Pak může celé sponzorství ztroskotat pouze na chybně zvoleném výčtu protiplnění.
Cesta k úspěšnému a dlouhodobému sponzorství je podmíněna tím, že se o sponzoringu musí přemýšlet jako o obchodním partnerství. Úspěch na obou stranách nevznikne hned po podpisu smlouvy se sponzorem. Je proto potřeba tvořit sponzorskou spolupráci dlouhodobě a tak, aby z ní měl prospěch jak sportovec, tak sponzor.
Aby bylo sponzorství skutečně úspěšné, měl by do vzájemné spolupráce sportovec vnést vazbu na své fanoušky a okolí, respektive na cílovou skupinu, kreativní návrh spolupráce a správný přístup k problematice fungování sponzoringu, pomocí které spojí sponzora s cílovou skupinou a přetvoří ji na zákazníky.
Máte chuť dozvědět se, jak vytvářet dlouhodobá sponzorství? Chcete se naučit, jak zvýšit pravděpodobnost získání sponzorství a jak současně zvýšit jeho hodnotu? Zajímá Vás, jak maximálně navýšit cenu, o kterou sponzora žádáte?
Stáhněte si Průvodce sponzoringem s ověřenými postupy používanými v praxi předními sportovními manažery. Návod, jak najít sponzora můžete získat na www.pruvodcesponzoringem.cz
V dalším článku se dozvíte, co musíte změnit, abyste byli při jednání se sponzory úspěšní.
CzechSportGuru.cz