Sestavili jste si podrobný rozpočet a spočítali si všechny náklady na sportovní sezónu? Je finální částka příliš vysoká? Nezoufejte, nabízí se spousta možností, jak potřebné finance sehnat! Abyste se ve všech dostupných variantách byli schopni přehledně orientovat, byl k tomuto účelu sestaven manuál s tipy a radami, kde a jak žádat o sponzoring i dary. Své sezónní náklady tak můžete velmi snadno sesekat na minimum.
Na webových stránkách www.pruvodcesponzoringem.cz si můžete stáhnout podrobný návod s množstvím tipů, rad a kroků, jak postupovat při oslovování sponzorů. Ať už se rozhodnete oslovovat sponzory na celorepublikové či mezinárodní úrovni, vždy je o něco jednodušší začít žádat o sponzoring na lokální úrovni. Je to Vaše šance, jak se rychle dostat k potřebné finanční podpoře.
Sponzory totiž můžete začít hledat mezi svými přáteli i rodiči. Skupina osob kolem Vás může být zajímavým zdrojem velmi důležitých kontaktů na potenciální sponzory v místních firmách i mezi místními podnikateli, živnostníky. Minimálně můžete od svého okolí získat nápady, kde případnou podporu vyhledat.
Každopádně živnostníci i firmy ve Vašem blízkém okolí by mohly být ke sponzorování Vašich sportovních aktivity využity, jelikož Vás mohou díky působení ve stejném okolí znát a to Vám vždy usnadní cestu k získání sponzoringu. V případě žádosti v místě svého bydliště přichází podpora často na základě osobních vztahů, neváhejte si před oslovení firmy zjistit, koho v dané společnosti znáte Vy nebo Vaši přátelé. K firmám se tedy můžete dostat přes kontakty Vašich rodičů i přátel. Pamatujte ale na to, že mít dobrou pověst je ve sponzoringu důležité. Pakliže víte, že Vás někdo může doporučit, využijte toho!
Kromě lokální podpory ve Vašem městě určitě neváhejte využít možnost podpory z okresu a kraje, kde můžete najít také další zajímavé firmy. Stále i v okresu můžete mít dostatek známých a přátel s kontakty na vedení daných společností. V místě bydliště je šance získat alespoň nějaké prostředky velmi vysoká.
Dbejte ale na vhodnou úpravu žádosti o sponzoring, nepoužívejte příliš okázalé formátování a křiklavé barvy. Soustřeďte se na správný pravopis a gramatiku, přeci jen nechcete mít v žádosti hromadu chyb. Při oslovování používejte zdvořilost a určitou dávku formálnosti, nezapomínejte na tituly osob, kterým budete žádost adresovat. Pakliže zvolíte oslovení e-malem, určitě si vytvořte seriózní mailovou adresu, ideálně ve tvaru jmeno.prijmeni@emailovyposkytovatel.cz
Jakou formu spolupráce můžete sponzorovi nabídnout:
Nabídka jednorázové spolupráce
Tato forma protiplnění je velmi skvěle využitelná pro firmy a podnikatele ve Vašem okolí. Formou protiplnění za poskytnutý sponzoring můžete nabídnout například pomoc s promem konkrétního produktu nebo účast na firemní akci či teambuildingu.
Nabídka dlouhodobé spolupráce
Forma plnění je podobná, jako o jednorázové spolupráce, ale s tím rozdílem, že se jedná dlouhodobější aktivity. Například lze spolupráci pojmout formou seriálu testů produktů doplněné o video a fotodokumentaci. Nemusí se však jednat o pravidelnou ani nikterak náročnou formu protiplnění.
Pokud Vás zajímá, jak konkrétně má vypadat příprava nabídky spolupráce, sepsání žádosti o sponzoring a samotná komunikace se sponzorem, stáhněte si manuál pro jednání se sponzorem. Podrobný návod si můžete stáhnout na stránce www.pruvodcesponzoringem.cz
V dalším článku, Jak na úspěšný sponzoring, se například dozvíte, jak zcela sami a jednoduše napsat vlastní žádost o sportovní sponzoring.
CzechSportGuru.cz